Nämä kysymykset ovat tarkoitettuja loppukeskusteluun, palautteeseen ja dialogiin asuiakkaaan kanssa. Koettu erittäin hyödylliseksi. Kysymyksen ovat seuraavasta lähteestä: http://www.youtube.com/v/vC_giEJanPA&fs=1&source=uds&autoplay=1
1. Mikä on tärkeää tälle asiakkaalle?
2. Kuinka asiakas hahmottaa oman tilanteensa?
3. Minkä hän haluaa muuttuvan?
4. Mikä tässä muutoksessa on asiakkaan mielestä hyödyllistä?
5.Mitkä ovat muutoksen hyödyt asiakkaalle ja muille?
6. Millaisia hyödyllisiä toimintatapoja /keinoja asiakas on jo kokeillut?
7.Millaisia myönteisiä muutoksia asiakas on jo onnistunut tekemään?
8. Kuinka lähelle hän on päässyt tavoitteessaan?
9. Millaisia voimavaroja asiakkaalla on käytössään?
10. Mitä asiakas on vielä valmis tekemään, ja mitä hän ei halua tehdä?
Hyviä kysymyksiä - kiitos Maija! Erityisiä suosikkejani ovat numerot 7 ja 8. Usein kaikenlaista on jo onnistuttu tekemään ja kysymys siitä, kuinka lähelle on päässyt tavoitettaan, voi avata täysin uusia keskusteluja siitä, mihin asti ylipäätään haluaa, mistä tietää onko siihen pääsyt ja onko itse tavoitekin lopulta muuttunut.
VastaaPoista